Glossari

  • (es): indicació d’un link en espanyol
  • (en):indicació d’un link en anglés
  • Analítica Web (en): estudi de la activitat en un website a partir de les dades de navegació dels usuaris.
  • Email Màrqueting (en): modalitat de màrqueting directe que fa servir l’email com a mitjà de comunicació comercial sigui per millorar la relació amb els clients, aconseguir-ne de nous o anunciar nous productes als clients actuals.
  • Internet Màrqueting (en): També conegut com a màrqueting web, màrqueting online o eMàrqueting, és el màrqueting de productes o serveis fent servir qualsevol mitjà dintre d’internet. Per dir-ho ràpid, seria com el conjunt de ben bé totes les altres tècniques esmentades: Email Màrqueting, ORM, SEM, Social media marketing, etc.
  • ORM (en): De l’anglés Online Reputation Management (o Online Reputation Monitoring) consisteix en investigar i analitzar la reputació d’una persona o entitat segons el contingut que d’ell (o ella) apareix a les diferents xarxes socials.
  • PPC (en): de l’anglés Pay Per Click (Pagament Per Click). Implica l’augment de visibilitat d’una web a canvi de pagar cada cop que un usuari clica al nostre anunci publicat pel buscador.
  • ROI (en): de l’anglés Return of Inversion (Retorn d’Inversió). És una manera d’anomenar al simple benefici de tota la vida. Surt de comparar el que gastem en un recurs de la empresa amb els ingressos que ens pugui donar. Això es pot fer per tot el lloc web o, encara millor, per cada acció de Internet Màrqueting o de optimització del lloc web.
  • SEO (en): de l’anglés Search Engine Optimization (Optimització de Buscadors). Implica la millora en quantitat i qualitat del volum de visites que arriben a una web des dels buscadors basant-se, entre d’altres tècniques, en la millora del contingut i de la estructura de la web per que sigui més seductora pels buscadors.
  • SEM (en): de l’anglés Search Engine Marketing (Màrqueting de cercadors). Bàsicament consisteix en la combinació de SEO i PPC.
  • Social media marketing (en): O Màrqueting de Xarxes Socials, consisteix en aconseguir influenciar les xarxes socials al teu favor. Bàsicament, seria mig SMO i mig crear vies per tal que els fans (teus o de la teva marca) puguin promocionar-te a les xarxes socials.
  • SMO (en): (Social Media optimization) és un seguit de tècniques que els usuaris (no pas tú ni els teus tècnics) promocionin el conginut de la teva web a xarxes socials com Facebook, Tuenti o Twitter.
  • Usabilitat: indica la facilitat amb que la gent pot usar una eina o un giny, per aconseguir un objectiu concret. El terme també pot fer referència als mètodes per a mesurar la usabilitat i a l’estudi dels principis que doten a un objecte d’usabilitat.