Les claus del Testing – Conversion Thursday BCN 13-12-12

El passat 12 de Desembre vaig assistir al Conversion Thursday de Barcelona dedicat a Les claus del Testing impartit per @imediabar, @drodriguezlopez i @pere_rovira a la fàbrica Moritz a Barcelona. Avui comparteixo amb vosaltres els meus anotacions de l’esdeveniment al costat del vídeo que els amics de @conversiont y @agitacionnet publiquen a Vimeo.


Las claves del Testing, Conversion Thursday Barcelona Diciembre 2012 from Agitación.net on Vimeo.

Heus aquí les notes que vaig prendre:
min 4. Podem recomanar Testing sempre?:

  • Sí, però depèn del volum de tràfic de la web.
  • Sí, però depèn de les prioritats del negoci. Si la web no forma part del centre del negoci, potser no liar-se amb tests.
  • Sí, per que és una magnífica cura contra la por als canvis.

min 10:40. I com sabem el volum que necessitem per fer-hi tests?

min 16:30. Probem Optimizely i el seu magnífic editor visual per poder modificar la teva web i treure les versions a testejar sense tocar codi… sempre que siguin pàgines estàtiques. Si són dinàmiques, caldrà fer-ho a la antiga.
min 17:30. Test per magiamagia.com, l’altra web dels amics de QR-Planet :)
min 26:00. Test per l’Institut d’Estudis Financers on, entre d’altres temes, els mestres del tema van aconsellar:

  • De vegades necessitem fer servir formularis amb molts camps. I si no ens podem atrevir amb la complexa implementació d’un test camp a camp del formulari podem fer servir el Resum de navegació de Google Analytics (dins la secció de Contingut > Totes les pàgines) per saber per què els usuaris el deixen a mig fer. Allà on hi vagin, potser és que cerquen el que troben a faltar al formulari ;)
  • Cal donar confiança a l’usuari amb segells com Confianza Online o Norton Secured
  • I si no vols segells pots compartir amb els visitants informació que els doni confiança:
  • Quants alumnes tenen a l’any
  • Temps d’experiència al sector
  • Testimonis d’usuaris satisfets
  • Comparatives de preus
  • … Només cal pensar en com ho vendries en persona

min 41:30. Test per Tiching on van recomanar:

  • Modificar la HOME per que mostri el millor contingut, tot aprofitant el seu sistema de votació dels continguts.
  • Fóra bo comparar la taxa de registres segons la landing page (HOME vs. la resta)
  • Caldria també pensar en les micro-conversions. Potser els que no s’hi subscriuen sí que consumeixen continguts.

min 54:40. Test per RentTheSun

  • Sovint és millor treballar el test a les pàgines inicials de l’embut de conversió, per que qui arriva a la darrera pàgina ja hauria d’estar prou motivat com per convertir sense més complicació
  • Podem fer el Test del Soroll a l’estil Amazon: un cop l’usuari entri l’embut de conversió treiem de la web tot element que no sigui imprescindible per la conversió.
  • Amb Clicktale podem saber què fan els usuaris a la web, també al formulari.
  • Pot ser interessant explicar a l’usuari què passarà un cop cliqui a “Enviar”
  • I sovint és millor fer test per optimitzar les darreres pàgins de l’embut… si no tenim recursos per optimitzar-lo sencer poc avançaríem aconseguint més visites al mig si no aconseguim que arrivin al final a convertir.

Podreu comprovar que hi falta molta teca… que trobareu al vídeo ;)

Ens veiem l’any que vé al proper Conversion Thursday Barcelona!

Comments are closed.