El meu Barcelona #SearchCongress 2012

Aquesta setmana vaig assistir al SearchCongress 2012 de Barcelona i ara em toca pair-lo amb una sensació ambivalent provocada per la innegable qualitat de la majoria de les ponències per una banda i certs problemes d’organització per l’altra. De totes maneres, trobo que val prou la pena d’anar-hi.

header searchcongress

Amb el temps havia anat perdent el costum d’anar a aquests tipus de saraus, però sempre li tindré una afecte especial des que vaig anar-hi al primer l’any 2009 a l’Hotel Juan Carlos I i, per altra banda, justament l’organitzaven al World Trade Center de Barcelona. Casualment, ben a la vora d’Innuo (un dels meus principals clients en la actualitat).

Així doncs, no tenia excusa possible i m’hi vaig registrar per les conferències del dia 1. Els workshops els vaig haver de deixar de banda a contracor, no podia deixar de banda els meus clients dos dies seguits O:)

Tot plegat va començar prou bé, amb una presentació magistralment interrompuda pels stormtroopers de la gent de Internet República:

stormtroopers

I així va començar la primera tongada de conferències:

  • The dark side of SEO per Ismael El-Qudsi d’Internet República.
    Impresionant, ni més ni menys :)
  • SEM – Google AdWords per Ester Marinas, Product Marketing Manager Google
    Aquesta va ser una de les més fluixes i que més crítiques va desfermar. Massa bàsica pel públic que s’hi havia aplegat… jo la vaig aprofitar per descansar O:)
  • Organization and balance of SEO and PPC in a site per Alfonso Moure – SEO Manager Relevant Traffic
    D’aquesta també s’hi van queixar alguns. Però tot i la introducció inicial un xic massa bàsica, no van faltar pas píndoles de saviesa.
  • Web Performance Optimitation (WPO) per Javier Casares – CEO KissLab
    Aquesta, en la seva genialitat, em va fer patir tota la estona de pensar la feinada que em quedava per fer a les meves webs :S
  • Web Mining y SEO per Lakil Essady – Co-Founder Regalador.com
    Interesantíssima ponència que em serà de gran ajuda per treure-li tot el suc possible als meus comptes de Google Analytics ;)
  • How to Enhance your Search through Social Media & Email Marketing per Aaron Kahlow (fundador del Online Marketing Summit) i Sundeep Kapur (Fundador d’EmailYogi)
    Genial i divertidíssima. Llàstima que el nivell d’anglès de la majoria no ens va permetre de participar prou :(

Arribats a a l’hora del dinar ens engeguen a tots a pasturar amb unes indicacions més aviat confuses d’on hi podíem i, esperava jo, bescanviar el nostre ticket-dinar que teníem amb el nostre welcome-pack de l’esdeveniment.

dinar searchcongress 2Però desprès d’anar a un parell dels magnífics locals de la plaça interior del WTC, on no tenien ni idea de què era el paperet que jo volia fer servir per pagar-me el dinar, vaig tornar a la recepció del congrés on em van indicar que el dinar era al restaurant del Museu Marítim. Restaurant on, segons tinc entès, no és pas dins el WTC:

dinar searchcongress 1

Una caminada, val a dir, que no em veia pas amb cor de fer trobant-me encara en plena recuperació d’un tros de grip que de poc no em deixa sense congrés.

De totes maneres, encara sort per que el servir va ser tan lent que els que hi van dinar es van perdre mitja conferència de la tarda. Això sí, sembla que van dinar qualitat de la bona…

dinar searchcongress 3… tot i que no sé si s’hi van arribar a atipar.

I parlant de les conferències:

  • SEO is More Than SEO: the world of search marketing in 2012 per Gillian Muessing – Fundadora i Presidenta de SEOMoz
    Completament impresionant i aclaparadora. Em va fer sentir fins i tot malament de no haver-me preparat una bona pregunta per fer-li mentre esperàvem la resta de la gent.
  • The impact of Search Engine users per Ricardo Baeza Yates de Yahoo Research Labs!
    Ell sempre em fa desitjar-li més sort a Yahoo de la que té en aquesta guerra dels cercadors a Europa.
  • SEO is Marketing: Customer & Content Optimization per Lee Odden de TopRank
    Una conferència que per la intensitat i l’idioma no em va deixar esma per piular res. El mini diàleg sobtat amb Ricardo Yates va quedar per la petita història d’internet: Penseu què passaria si demà desaparegués Google va dir un Jo seria del tot feliç! va dir l’altre X-D
  • Opportunities and Challenges in China, Next Generation Internet: iTV, IPv6, Multimedia, Security, Multilingualism and SEO per Nuño Valenzuela d’ITHINK SEARCH
    Un punt de vista del tot diferent de com van el cercadors, però amb un títol una mica enganyós i un ritme una miiiiiiiiiiica lent O:)
  • Mobile Internet seen by a child from 3 years: Why, Why? and Why? per Eduardo Fernandez – Vicepresident RIM BlackBerry Spain
    Divertidíssima exposició del que ens ve a sobre en temes d’internet mòbil que, de fet, arriba a fer fins i tot una miiiiica de por ;)
  • New transmedia strategies & the upcoming social TV & interactive user engagement experience per Alex Frejrud Foundador i President de The Glampire Group
    Amb aquesta vaig tenir prou. Ja anàvem tard, m’esperaven a casa i al ponent nomes li sé trobar el mèrit de tenir els sants nassos de sortir a la palestra vestit de gòtic… Però amb això no va haver prou com per mantenir-me a la sala lluny de la família ;)
  • Arquitectura y optimización on-page per Fernando Maciá – Director General Human Level Communications
    Aquesta me la vaig perdre, ja us la comentaré en base al seu slideshow. Però sí que us puc assegurar que va ser el millor piulador de tot l’esdeveniment. Tots anàvem com bojos fent-li RT davant la impossibilitat d’escriure millor i més ràpid que ell.
    I també l’he d’agrair una RT seu ben significatiu O:)
    RT fernandomacia

I fins aquí el primer resum de tot plegat.

The dark side of SEO     Ismael El-Qudsi     Internet Republica
SEM – Google AdWords     Ester Marinas
Organization and balance of SEO and PPC in a site     Alfonso Moure – SEO Manager Relevant Traffic
Web Performance Optimitation (WPO)     Javier Casares – CEO KissLab
Web Mining y SEO     Lakil Essady – Co-Founder Regalador.com     Regalador.com
How to Enhance your Search through Social Media & Email Marketing (in English)     Aaron Kahlow – Founder Online Marketing Summit and Sundeep Kapur – Fundator EmailYogi

Comments are closed.