El millor truc de posicionament: sigues útil i que se sàpiga

Assegurar-se que el que escrius li interessa algú fora del teu escriptori i fes-ho de manera que Google et posi en contacte amb els teus lectors potencials. Dit d’una altra manera: Escriu els teus articles basant-te en les teves respostes a llocs com Yahoo Answers i fes-li una ullada a Google AdWords abans d’escriure’n el títol definitiu.

La feina d’escriure un blog d’èxit amb contingut propi és més dura del que no pas sembla. I tinc un parell d’exemples dins aquest mateix blog que ho il·lustren:

  • Com tancar Twitter
    • Un dels articles que m’ha estat més fàcil d’escriure i molt possiblement el que més tràfic m’ha portat
  • Twitter FAIL: Kenneth Cole + Egipte
    • Aquest em va costar molt més i, de fet, està molt més currat però no se l’ha mirat ben be ningú. :(

Per qué?

  1. Escriure sobre un tema d’actualitat (com les revoltes a Egipte) t’obliga a realitzar una feina extra de documentació (si ho vols fer mínimament be) i a més a més molt fàcilment acabes publicant-ho quan ja no és notícia.
  2. Tant em va costar d’escriure’l que no m’hi vaig veure amb temps de mirar AdWords per posar-li un títol adient… o potser em vaig confiar amb la tirada que el mot “Egipte” pogués tenir aquells dies.

I quina és la clau de l’èxit de Com tancar Twitter?

  1. És un tema d’interès prou general. I com ho podia saber? Doncs per que vaig treure la idea d’una pregunta que vaig respondre a Yahoo Answers.
  2. ¿Alguien me podría decir como cerrar la ses ion en la nueva versión de twitter?
  3. Vaig triar el títol comparant les diferents alternatives que tenia pensades a Google AdWords.

I la màgia d’internet va fer la resta:

  • truco-SEO-cerrar-sesion-twitterUn increment de 90% de visites a la tercera setmana
  • Un increment de 350% de visites a finals del mes següent!!!

Així doncs, el millor que mai et podré aconsellar per que el teu blog (o la secció de notícies de la web de la teva empresa) pugi en visites i posicionament és:

Yahoo Respuestas

  1. Selecciona la categoria de Yahoo Answers que et sembli més adient als temes dels que vulguis parlar i el producte/servei que ofereixes.
    Yahoo Respuestas Categorias
  2. Ves responent-hi preguntes de manera regular (si pot ser diàriament, millor).
  3. Un cop ja en tinguis unes quantes, tria una de les teves respostes per convertir-la en un post del teu blog.

Google AdWords

  1. Abans de publicar-lo passa el títol que tenies pensat per aquest nou post per l’eina de Paraules Clau de Google AdWords per acabar-ho d’encertar.
  2. Google AdWords Paraules Clau

I així, insisteixo, assolirem dos objectius importantíssims:

  1. Escriure quelcom que sigui útil per algú altre gràcies a Yahoo Respuestas
  2. Posar-li un títol adient per que aquell altres el puguin trobar a Google gràcies a Google AdWords.

I vosaltres, què en penseu?

Comenteu, comenteu… ;)

Comments are closed.