Facebook: Grups, Pàgines, Esdeveniments i Causes

Tot i que sembla ja una eternitat que tenim Facebook trucant a la nostra porta (els 5 anys que té ja són xifres geològiques a internet) hi ha molta gent, molts d’aquests suposats professionals del tema, que s’entesta a reduïr la seva presència corporativa a Facebook amb usuari + grup, obviant pàgines i causes.

facebook-logo

Dit d’una altra manera, abans de fer res amb Facebook per la teva empresa cal que et plantegis cinc minuts què vols fer-hi exactament. Altrament dit, els objectius de la teva Identitat Digital a Facebook.

Només vols ser-hi?

  1. Crea’t un usuari personal per a tu com a administrador de la presència de la teva empresa.
  2. Crea una pàgina pública de Facebook com a presència de la empresa

Vols crear comunitat d’usuaris?
És a dir, si vols que els teus clients (o fins i tot els teus companys de feina) hi comparteixin continguts relacionats amb la empresa (comentaris, temes de debat, fotografies, etc.) pots crear un grup a nom de la empresa (malgrat que també tens Forum i fotos a la pàgina pública)

Vols organitzar cap sarau?
Doncs crea un esdeveniment i invita-hi als teus amics (els del teu perfil) i/o admiradors (els de la pàgina de la empresa)

Vols fer bulto?
O dit d’una altra manera, vols cridar l’atenció a Facebook ajuntant el màxim de gent possible?
Dons crea una causa

I què vol dir tot plegat?

Usuari (o perfil)

És la mare dels ous de Facebook, com si diguéssim, per que res podem fer-hi sense. Ara bé, és i ha de ser personal. Mai, però mai, l’hem de fer servir per la empresa. Només cal veure què ens hi demanen com a informació: creences religioses, estat civil, etc. Vols dir que en pots dir res d’això sobre la teva empresa? O:)

Consell: fés-lo servir de manera normal per parlar una mica de tot i, de tant en tant, colar-hi comentaris per promocionar la empresa. Així els teus missatges de màrqueting seran més creibles.
Més informació: Ayuda Facebook. Perfil (es)

FB Page iconPàgina

És la llar de la teva marca a Facebook. Una mica com l’aparador de la teva empresa, ben bé com una pàgina web de tota la vida. Però amb una sèrie de capacitats que la fan ideal per fer màrqueting amb Facebook, com per exemple:

  • Estadístiques: amb el teu usuari de Facebook no hi ha ben bé manera de poder saber-ne el tràfic que tens. En canvi amb les pàgines teniu tot un seguit d’estadístiques per conèixer el funcionament de la teva presència a Facebook (des de les visites que hi ha hagut fins quina interacció han tingut amb els teus continguts).
  • Audiència: la majoria de accions que pots fer amb Facebook només les pot veure qui hi estigui donat d’alta. Les pàgines, en canvi, són accessibles per qualsevol que tingui internet! Res millor per promocionar-t’hi!

Consell: Fés-la el centre de la teva presència corporativa a internet, potser junt la pàgina web de la empresa.
Més informació: Ayuda Facebook. Páginas (es)

FB Groups IconGrup

Un grup, tal com hem dit abans, és per debatre i compartir continguts. I això no és potser el més adient per una empresa en sí, al menys no directament.

Consell: Busca la manera de que algú entre els teus clients n’obri un per parlar com de bons són els teus productes (o serveis). I si algú hi entra a queixar-se, millor que l’administrador sigui diplomàtic. O:)
Més informació: Ayuda Facebook. Grupos (es)

FB Events IconEsdeveniment

Qualsevol event que organitzis, sigui un sopar de promoció, una oferta especial a un lloc en concret (o a totes les tevesbotigues) o l’espectacle especial que feu tal nit al teu restaurant el podeu omplir gràcies a Facebook.

Consell: Afegeix-li tot el que hi pugui colar, des de fotos i videos a links cap al teu lloc web i al google maps. I fés que l’esdeveniment surti arreu de la teva xarxa de Facebook i encara més enllà.
Més informació: Ayuda Facebook. Eventos (es)

FB Causes IconCausa

Tot i que originalment l’aplicació de Causes a Facebook la van fer per concienciar la gent i recollir diners per beneficència, també ho pots fer servir per la teva empresa.

Posem que vens ninotets del Pokemon i vols remoure una mica el tema amb un lema com “Quants voldríeu tenir un Pokemon a la butxaca?” (cosa que no podríeu fer sense llicència de Nintendo, tot s’ha de dir ;) ). Doncs en comptes d’obrir un grup que mai omplireu de contingut (per que només t’interessa recopilar dades de contacte i fardar del nombre final de gent que s’hi pot afegir) fés-ho amb una Causa.

Consell: Aprofita-ho per implicar-los emocionalment amb la teva marca i aprofita’t-en també de la viralitat d’aquesta aplicació (vull dir, com incita als afegits a afegir més i més gent ;) )
Més informació: Causes Help Center (en)

I encara no hem parlat dels anuncis que podem publicar a Facebook… Però això ja son figues d’un altre paner O:)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *


Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>