Google vs. Bing (o vs. Microsoft+Yahoo!)

Google vs Bing

Primer, Microsot treu el seu cercador Bing. Després se n’alia amb Yahoo!. I per acabar, de moment, Google prepara la seva resposta: Caffeine. Ens n’hem de preocupar? no massa.

Cada cop que hi ha cap canvi als principals cercadors del mercat, sembla com si se’ns remogués el terra sota els peus. I no parlo només dels black-hat SEOs que s’esmercen contínuament en trobar el canvi secret de l’algoritme de cerca per tal que els seus trucs (sempre una mica brutots, per això són black-hat) no perdin ni una mica d’efectivitat.

No, em refereixo a canvis públics i coneguts com el fet de que Microsoft treiés al mercat el seu nou cercador: Bing (es).

A priori, trobo que aquesta preocupació entre experts i usuaris és una miiiica precipitada. Vull dir, qui s’enrecorda ara de l’enrenou del Google Wiki (es)?

Primer recapitulem la seqüència dels fets:

  • 28-05-2009: Microsoft treu Bing.
  • 29-07-2009: Microsoft i Yahoo! signen un acord de cooperació que, de fet, farà que Bing i Yahoo! funcioni com un únic cercador.
  • 08-2009: Google treu, en fase BETA, una millora sustancial del seu: Caffeine (en).

Què n’hem de fer doncs tots plegats, consultors SEO i els clients que ens paguen pel millor possicionament possible?

Home, per una part, no massa res per que la cosa va per llarg:

  • 2 anys per que aquesta aliança acabi donant una eina 100% efectiva
  • 5 anys per que Google s’hagués de preocupar seriosament
    • I això tot suposant que Google s’adormís al paller
      • I encara més si tenim en compte les quotes d’aquest mercat. Que sí, que Google n’acapara més del 60% i el nou Bing un llaminer 30%… . als USA
      • Al mercat mundial, però, Google fressa el 90% i ja a Espanya el supera.

Així doncs, si em llegiu des d’Europa o Amèrica Llatina no cal preocupar-se gaire.

I encara menys si tenim en compte un estudi d’usabilitat realitzat per Christian Science Monitor:

  • Condicions:
    • 12 usuaris que mai havien fet servir Bing.
    • Havien de realitzar dues cerques locals:
      • hotels propers
      • on comprar una càmera
  • Resultats:
    • La usabilitat (i utilitat) de la pàgina de resultats de Bing superava en escreix la de Google
    • De totes maneres, la majoria dels usuaris preferien seguir cercant amb Google. Per què?
      • N’estaven acostumats a Google.
      • Tot el plegat d’aplicacions de Google (Google Docs, Google Calendar, etc.) fa que hom ho decideixi i no només comparant els cercadors de manera aïllada.

Però no estic dient pas que ens adormim a la palla, no.

Val la pena anarnos-en preparant per que:

  • Els usuaris de Bing semblen més convertibles. És a dir, és més probable que cliquin als anuncis (tipus Google Adwords) malgrat que potser caldrà a esperar que Bing n’arribi al menys al 15% del mercat (i no només als USA, sino allà on treballi cadascú).
  • Consolidació del PPC. Uns diuen que AdCenter i Yahoo! Search Marketing pujaran de preu, d’altres que Google AdWords els baixarà… En to cas, sembla que amb el temps ja no podrem aplicar la clàssica pirula de mirar la keyword més rendible a Google Adwords per anar-la després a comprar a Yahoo! Search Marketing.
  • Google deixarà de ser un monopoli. Caldrà anar seguint el tema per veure com i amb quina velocitat ens anem apropant als USA on, igual que passa amb la guerra Pepsi vs. Coca Cola, la situació és tant diferent a la nostra.

En tot cas, la meva proposta seria esdevindre (o arrimar-nos a) un SEO d’un White-Hat immaculat. Per que dubto molt que sigui quina sigui la possició i funcionament dels cercadors haguts i per haver al mercat s’allunyin massa del seu objectiu fundacional: oferir contingut de qualitat als que cerquen a internet.

És a dir, sense menysprear la resta de tècniques del ram, no hi ha res com un bon contingut a la web que volguem posicionar.

I, ja posats, si voleu comparar la versió actual de Google amb la nova (Caffeine) aquí teniu l’eina per anar-ho comparant:

BlackDog: Google / Google Caffeine Comparison (en)

Més informació:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>