10 pistes per saber si el teu negoci s’ha d’embolicar en això de twitter

No fa massa que vaig llegir un bon article d’en David Berkowitz (en) fent un decàleg per ajudar als empresaris a decidir si han de prendre’s o no la molèstia de fer anar twitter de manera professional. Un article que, de fet molt bé podria servir per decidir el mateix amb qualsevol xarxa social:
Ten Ways To Decide If Your Business Should Tweet (en)

En resum els motius per ficar-s’hi serien:

  1. El teu nom (o el de la teva empresa): És a dir, fés-te la teva conta de twitter ni que sigui per que no te la trepitjin,
    Més detalls en un altre article del mateix autor:
    10 Steps For Mastering Your Social Domain (en)
  2. La teva marca: Si la teva empresa és una PYME de les petites, potser no et trobaràs gaire per twitter, però no deixa de ser bona idea ni que sigui per probar sort. Per cert, millor fer servir directament search.twitter.com (en).
  3. Temes rellevants: Vale, potser no hi veus la teva marca, però si hi parlen de temes relacionats amb el teu negoci ho podries aprofitar per, alerta, respondre‘ls i convertir-te en un usuari de referència per aquell altre usuari/a (ei, una forma genial d’aconseguir un futur client. I dels contents!).
  4. Oportunitats locals: fins i tot si només tens una botiga, o senzillament els teus clients són tots de la mateixa àrea geogràfica, pots probar sort amb la cerca avançada de twitter. Ara, que si a més a més ho combines amb els Temes rellevants (3) pot ser la repera.
    twitter-advanced-search
  5. Públic Objectiu: Si ja tens prou teca amb la resta de punts, vés investigant els usuaris per veure si són realment clients potencials.
  6. Avantanje competitiu: Que potser necessites quelcom que et diferenciï dels teus competidors? doncs potser que twitter sigui el que necessites!
  7. Vendes no-impulsives: Si el teu producte o servei és d’aquells que el client s’ho acostuma a pensar força abans de afluixar la mosca, twitter et por servir per anar-lo seguint i cuidar-lo.
  8. Manteniments: Si els teu servei o producte és dels que fa clients vagin tornant de tant en tant a manifestar-se per que els en facis manteniment, raó de més per seguir-los a twitter!
  9. Adquisició o retenció de clients: Si la majoria de les teves vendes venen de clients recurrents, també.
  10. Recursos i disponibilitat:
    • Ja tens algú a la empresa prou ficat a twitter per poder-s’en dedicar com Déu mana?
    • Pots pagar a algú més per que ho faci?
    • Pots invertir-hi el temps, i potser diners, necessaris per formar a algú dins la teva empresa?

I, finalment, aquestes 10 pistes es resumeixen en dues:

  1. Que hi són a twitter els teus clients?
  2. Ja tens els recursos necessaris per comunicar-t’en?

Com ja he dit abans, per més detalls:
Ten Ways To Decide If Your Business Should Tweet (en)

Alguna pregunta més? O:)

seo link building . . .